Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

Εξοικείωση με την αναπηρία και... "εξ αποστάσεως"

 


Θέματα για συζήτηση ή αφορμή για ομαδικές εργασίες:

  • Θα μπορούσε ένα  παιδί με αναπηρία να φοιτήσει στο σχολείο μας;
  • Θα συναντούσε δυσκολίες;
  • Πώς οι Τεχνολογίες  Πληροφορίας και Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε) βοηθούν έναν άνθρωπο με αναπηρία; 
  • Τι είναι τα ακουστικά βιβλία;
  • Θα μπορούσε να σε επισκεφτεί στο σπίτι σου ένα παιδί με αναπηρικό αμαξίδιο;
  • Τι παιχνίδια θα μπορούσατε να παίξετε με ένα κωφό παιδί;
  • Ένα παιδί με προβλήματα όρασης μπορεί να παίξει ποδόσφαιρο;
  • Τι είναι τα παραολυμπιακά αθλήματα; Γνωρίζεις ποια είναι;

 

Οπτικοακουστικό υλικό

Σ.Κ.Ε.Π. Διαδικτυακό Πρόγραμμα Εξοικείωσης με την Αναπηρία

Κανόνες συμπεριφοράς στην καθημερινή επικοινωνία με ΑμεΑ 

Σύμβουλος επικοινωνίας με ανθρώπους με προβλήματα όρασης 

Μήνυμα από παιδιά στη νοηματική γλώσσα

Παραμύθια στη νοηματική γλώσσα

Ακουστικά βιβλία 

Ανοιχτή βιβλιοθήκη

«Je vole» –τραγούδι από την ταινία «La Famille Bélier» 

"Βλέπω, νιώθω, ακούω" ταινία μικρού μήκους 

Κατάλογος ταινιών

Κατάλογος βιβλίων που αναφέρονται άμεσα ή έμμεσα στην αναπηρία 

Επιπλέον υλικό σε παλαιότερη ανάρτηση

 

Βιωματικές δραστηριότητες- παιχνίδια

  •  «Χωρίς ήχο»: Κλείνουμε όλοι τα μικρόφωνα κι ένα παιδί κάνει παντομίμα ή προσπαθεί να πει κάτι με νοήματα και με λέξεις χωρίς να ακούγεται. Τα υπόλοιπα προσπαθούν να καταλάβουν τι λέει και γράφουν τις απαντήσεις τους στο chat.
  • «Τι είναι;»: Ένα παιδί κλείνει την κάμερά του και φέρνει ένα αντικείμενο από το δωμάτιό του. Οι υπόλοιποι του κάνουμε ερωτήσεις. Αν στις 10 ερωτήσεις το βρούμε τότε κερδίζουμε. Αν δεν το βρούμε τότε κερδίζει αυτός.
  • "Κάνε ό,τι ακούς": Ο κάθε ήχος συμβολίζει μία διαφορετική κινητική δεξιότητα. Αν έχω μουσικά οργανάκια πχ. το ντέφι σημαίνει τρέξιμο, τα ξυλάκια περπάτημα, το ταμπουρίνο χοροπήδημα, τα πιατίνια ξαπλώνω στο πάτωμα. Αν δεν έχω οργανάκια μπορώ να χρησιμοποιήσω κατσαρόλες, μπολάκια πλαστικά, κουτάλες ξύλινες, κουτάλια μεταλλικά. Κλείνω την κάμερα και χτυπάω τα "οργανάκια" ανάλογα και τα παιδιά ακούγοντας τους διαφορετικούς ήχους καλούνται να κάνουν τις αντίστοιχες κινήσεις.
  • Παιχνίδι με μπάλα ή μπαλόνι καθισμένοι στο πάτωμα. Σαν το βόλεϊ καθιστών τα παιδιά προσπαθούν να πετούν και να πιάνουν την μπάλα ή να χτυπούν το μπαλόνι χωρίς να σηκώνονται από το έδαφος.
  • Ζωγραφική με το στόμα. "Κρατώντας" μία ξυλομπογιά, κατά προτίμηση, στο στόμα, ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν κάτι στο χαρτί.
  • Φορώντας ένα γάντι κουζίνας προσπαθούμε να κρατήσουμε το μολύβι και να γράψουμε ή να πιάσουμε διάφορα αντικείμενα.

  •  

4 σχόλια:

"Χτυπώντας" τις αδυναμίες και τα πάθη μας

  Ένα διαφορετικό bowling που δημιουργήθηκε με απλά υλικά (κουτάκια από γάλα και φύλλα αφρώδους υλικού) με το οποίο γίνεται προσπάθεια να &q...